دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود آغاز دیدار کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب لاوروف: هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد ابراز نگرانی رییس سیا از مشارکت ایران و روسیه حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه رئیس‌جمهور: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط بین ایران و تونس را بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره شایعه واردات انبه و آناناس از ونزوئلا | بنزین نبود، چیپس بود!

  • کد خبر: ۴۰۶۹۳
  • ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
درباره شایعه واردات انبه و آناناس از ونزوئلا | بنزین نبود، چیپس بود!
دوم شهریور امسال بود که خبرگزاری تسنیم خبری با تیتر «ایران و ونزوئلا قرارداد‌های تجاری امضا کردند/ ارسال محموله انبه و آناناس ونزوئلا به ایران» منتشر کرد. در متن این خبر و به‌نقل از سفارت ایران در ونزوئلا آمده بود: «اولین محموله انبه و آناناس ونزوئلا به ایران فرستاده شد.
ارژنگ حاتمی | به گزارش شهرآرانیوز؛ دوم شهریور امسال بود که خبرگزاری تسنیم خبری با تیتر «ایران و ونزوئلا قرارداد‌های تجاری امضا کردند/ ارسال محموله انبه و آناناس ونزوئلا به ایران» منتشر کرد. در متن این خبر و به‌نقل از سفارت ایران در ونزوئلا آمده بود: «اولین محموله انبه و آناناس ونزوئلا به ایران فرستاده شد.
 
این صادرات بخشی از روابط تجاری بردبرد بین ۲ کشور است.» این خبرگزاری در ادامه آورده بود: «در نتیجه این روابط اقتصادی، ۵ کشتی ایرانی حاوی بنزین بین ماه‌های می‌و ژوئن به این کشور آمریکای جنوبی رسید تا تقاضای داخلی این کشور برای بنزین را تأمین کند.» در ادامه سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی‌ای همچون فرارو، انتخاب، خبرفوری و... این خبر را با تیتر «ایران بنزین می‌دهد، ونزوئلا انبه و آناناس!» در فضای مجازی منتشر کردند.
 
در همین راستا فضای مجازی با آنکه در آن یکی‌دو روز، درگیر جدایی پارسا و کوشکی و آش معروف در سریال آقازاده بود، اما باز هم واکنش‌های بسیاری به این قضیه نشان داد و شوخی‌های بسیاری دراین‌باره منتشر شد. فضای مجازی پیش از این نیز نشان داده بود صرفا به کلیت خبر‌ها و تیترهایشان توجه می‌کند و کمتر کاربری پیدا می‌شود که به اصل ماجرا اهمیت بدهد. کاربری دراین‌باره نوشت: «اینکه نفت دادیم و به‌جاش انبه و آناناس گرفتیم هم جالبه، کاش از فردا وقتی رفتیم پمپ بنزین، بتونیم یه گونی سیب‌زمینی بدیم و یه باک بنزین بزنیم!»
 
کاربر دیگری شوخی‌ای به این شرح داشت: «‏ایران به ونزوئلا بنزین داده و به‌جاش آناناس گرفته. قشنگ تا چندوقت دیگه به ترکمنستان گاز صادر می‌کنیم و به‌جاش بهمون جوجه رنگی می‌دن!» در این میان و باتوجه‌به هم‌زمانی این خبر و روز‌های ریزش شاخص بورس، برخی نیز شوخی‌هایشان را با تلفیقی از این ۲ خبر انجام داده بودند: «فکر کنم معامله بعدی دولت این‌جوریه که به عراق برق و گاز می‌دیم و به‌جاش بادمجون می‌گیریم. خلاصه اگه فکر می‌کنین خیلی ساده‌این که توی بورس معامله کردین و به‌علت معاملات اشتباهتون احساس بدی دارین، به این فکر کنین که مسئولان نفت رو با آناناس تهاتر کردن.»
یا کاربر دیگری نوشت: «به‌زودی: طرح تسویه مطالبات سهام‌داران با انبه و آناناس.»، اما یکی‌دو روز بعد از انتشار خبر تهاتر بنزین با آناناس و انبه، مسئولان این خبر را تکذیب کردند. آن‌ها مدعی شدند ما چیپس و پفک داده‌ایم و آناناس گرفته‌ایم.
 
رضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، با اشاره به اخبار منتشرشده درباره واردات انبه و آناناس از ونزوئلا گفت: «در روز‌های گذشته شایعاتی مبنی بر واردات آناناس و انبه از ونزوئلا در قبال صادرات بنزین منتشر شده است، در حالی که این امر واقعیت ندارد، زیرا نفت و بنزین در اختیار بخش خصوصی نیست.»
 
وی در ادامه صحبت‌هایش که باشگاه خبرنگاران جوان آن را منتشر کرده است، گفت: «بخش خصوصی موادغذایی‌ای همچون چیپس، پفک و... به ونزوئلا صادر کرده و ممکن است در مقابل اقلامی همچون انبه و آناناس وارد شده باشد.» ما نیز امیدواریم واقعا این اتفاق افتاده باشد و ما در مقابل چیپس و پفک، انبه گرفته باشیم و در نهایت آرزو می‌کنیم مسئولان پیش از آنکه شایعه‌ای کل فضای مجازی را دربربگیرد، شفاف‌تر و با دقت بیشتر درباره قرارداد‌های اقتصادی صحبت کنند تا دیگر شاهد چنین سوءتفاهم‌هایی نباشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->